If you  run a service department with SAP B1, you’ll want to read on!

If your company  handles RMA’s with repair and service calls, the newly released QuickStart Service Module is the perfect way to customize your SAP B1 data for better reporting and visibility on various aspects of your service department.

The Service module provides better visibility on which technicians are working on which RMA’s and the time and money each represents. Allowing you to see things summarized by technician, customer, salesperson, Item and calendar.  You can also look at it in a combination of these elements.

This powerful and customizable reporting tool allows you to view your SAB B1 data.

Get access to your service calls via many fields, like the RMA #, subject, serial number, who it’s assigned to, and more. Filtering by priority and status (open, closed, pending) will give your organization just the right visibility to make informed and important decisions.

As is the case for other QuickStart modules, you can customize reports to fit the needs of individuals, departments and deliver the right amount of concise information directly to their inboxes. You can even create interactive dashboards.

The reports can give great insight to technicians and managers on a daily operational basis, but the finance department can benefit from having a yearly overview of travel and service hour expenses.

Read more about the Service module in the Press Release.

 

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Si vous gérez un département de service avec SAP B1, lisez cet article!

Si votre entreprise gère des demandes de RMA pour la réparation et le service, le module de service QuickStart est le moyen idéal de personnaliser vos données SAP B1 pour améliorer les rapports et la visibilité sur divers aspects de votre service après-vente.

Le module de service offre une meilleure visibilité sur les techniciens qui travaillent sur vos demandes et le temps et l’argent  impliqué pour chacune d’entre elles. Celui-ci vous permet de visionner les tâches en attente par technicien assigné, client, items et autres critères.

Cet outil de création de rapports puissant et personnalisable, vous permet de visualiser vos données SAB B1 avec aisance.

Obtenez l’accès à vos appels de service via de nombreux champs, tels que le numéro de RMA, numéro de série, téchnicien en charge, et plus encore. Filtrez vos RMA pas priorité et statut (ouvert, fermé, en attente) vous permettra d’avoir une bonne visibilité et de prendre des décisions éclairées et importantes.

Comme les autres modules QuickStart, vous pouvez personnaliser les rapports en fonction des besoins d’individus, de départements et fournir de l’informations concise directement dans leurs boîtes de réception. Vous pouvez même créer des tableaux de bord interactifs.

Les rapports peuvent donner un excellent aperçu aux techniciens et aux gestionnaires sur une base opérationnelle quotidienne, mais le service des finances peut bénéficier d’un aperçu annuel des frais de déplacement et des heures de service.

Pour en savoir plus sur le module Service, consultez le communiqué de presse.

 

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